Kantoordigitalisering ter ondersteuning van "het nieuwe werken"

Op (korte) termijn zullen de lockdown-maatregelen voor bedrijven stap voor stap afgebouwd worden en mogen de werknemers weer naar kantoor komen - mits het respecteren van bepaalde regels zoals afstand houden, een maximaal aantal aanwezige werknemers, enz. Met andere woorden, u zal voor een Corona-proof werkomgeving moeten zorgen.

Snelle, tijdelijke oplossingen zoals bv. markeringen, linten of andere fysieke barrières zijn niet meteen efficiënt. Kies daarom voor een duurzaam, digitaal systeem van Solufak

Ruimte zoeken, vinden en reserveren

Met onze digitale "Meet, Work en Visit"-oplossing kunnen werkplekken of vergaderruimtes vooraf gereserveerd worden. Via de handige app kan dit zelfs van op om het even welke locatie, op elk moment.  Zo worden overbezetting én niet-essentiële verplaatsingen vermeden.

  • Vergaderzalen 

    Het statuslicht in het strakke display aan de buitenzijde van de vergaderzaal zal groen of rood oplichten in functie van de beschikbaarheid of toegankelijkheid.

    Moet u door de sociale afstandsmaatregelen de capaciteit van deze vergaderzaal beperken, dan voert u dit eenvoudig in de portal in.

    Na afloop van een vergadering duidt u via het statuslicht aan dat reiniging nodig is.

  • Werkplekken
    Hiermee bepaalt u de werkplekken die wel of niet ingenomen mogen worden of voert u reservatiebeperkingen in.. De indicator op het bureau is heel eenvoudig: groen betekent beschikbaar, rood betekent niet innemen. Het platform werd recent ook uitgebreid met de feature “hygienic desk”, met paarse indicator. Zo herkent de schoonmaakploeg de gebruikte werkplekken die extra aandacht vereisen.
  • Receptie
    Kantoorgebouwen met meerdere verdiepingen en vergaderzalen? Plaats dan zeker een display met het overzicht van de locaties aan de inkom, aan de balie of aan de liften. Zo weten medewerkers en bezoekers meteen waar naartoe en wordt onnodig rondlopen vermeden.


Optimalisatie van kantoorruimte 

De bijhorende reporting-tool biedt u inzage in de bezettingsgraad van de werkplekken en vergaderzalen. Hieruit blijkt misschien dat minder vaste werkplekken nodig zijn maar meer flex-desk, huddle rooms of vergaderzalen. Dankzij deze data kunt u de kantoorruimte optimaliseren en de algehele (kosten)efficiëntie vergroten. 

Solufak zorgt er uiteraard voor dat deze tools op een natuurlijke manier geïntegreerd worden.

Wilt u ook graag een duurzaam, flexibel én hygiënisch kantoor? Contacteer ons voor vrijblijvend advies of prijsofferte.

- maart 2020 - 

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x