Visueel krachtig én snel communiceren met DIGITAL SIGNAGE

Digital signage – ook wel narrow casting genoemd – is een centraal aangestuurd CMS (Content Management System) waarmee digitale content wordt verdeeld naar één of meerdere beeldschermen. Het is een ideale tool voor alle types communicatie, om brand awareness te creëren of zelfs om reclame-inkomsten te genereren. Het zorgt bovendien voor heel wat interactie met uw personeel, bezoekers of klanten aangezien de content “in real time” aangepast kan worden.

Wenst u Digital Signage te gebruiken voor uw interne of externe communicatie? Aarzel niet om ons te contacteren voor meer informatie of een demo in onze showroom! Onze AV-specialisten helpen u graag bij het bepalen van de meest geschikt oplossing.



Welke hard- en software heeft u nodig voor een digital signage installatie?

  • Mediaplayer: dit is te vergelijken met een kleine PC binnen een digital signage netwerk. Deze PC ontvangt de content (mediafiles) van het CMS of een andere externe bron (bv. USB-stick) en stuurt dit door naar de display. Deze mediaplayer kan een externe variant zijn dat achter het scherm gemonteerd wordt maar er bestaan ook displays waarin deze player al geïntegreerd is. De keuze voor een ingebouwde of losstaande mediaplayer hangt af van de situatie. 
  • Displays: professionele schermen die in alle (licht)omstandigheden en kijkhoeken het beste beeld weergeven zijn uiteraard aangewezen. Voor welke technologie (LCD, LED, OLED, ...) en welk formaat gekozen wordt, hangt af van de locatie (indoor, outdoor) en ruimte (receptie, winkel, ...) waar het scherm zal geplaats worden en van het beschikbare budget.
    Solufak werkt met de professionele displays van SAMSUNG en LG,
  • CMS: een Content Management Systeem is een softwarepakket waar de inhoud verzameld wordt. Deze inhoud wordt vanuit het CMS naar de mediaplayer gestuurd, die het op zijn beurt dan weer doorstuurt naar het scherm. In de CMS kunnen gebruikers content creëren en beheren, aangeven en plannen wanneer de inhoud op het scherm verschijnt. Er kunnen ook afspeellijsten gemaakt worden die elk op een bepaald tijdstip of scherm weergegeven moet worden. Bij deze CMS hoort ook nog een licentie/abonnement om gebruik te kunnen maken van de tool.

Is Digital Signage complex?

Digital Signage kan zo complex of zo eenvoudig zijn als u wilt: van controle over één, twee of drie schermen tot wel honderden digital signage schermen. Via de beheerstool stuurt u de geselecteerde content naar de schermen die u bepaalt.

Wat zijn de voordelen van Digital Signage?

Afhankelijk van de manier waarop u de signage wenst te gebruiken, zijn er verschillende voordelen:

  • verbeterde communicatie: klanten of medewerkers absorberen en onthouden visuele informatie beter dan info die via tekst wordt aangeleverd;
  • up-to-date info: voor bedrijven die regelmatig informatie moeten wijzigen (promoties, menu-items,...) is digital signage een betaalbare en eenvoudige manier om snel de info bij te werken. Print materialen produceren zijn tijdsintensiever, het is minder flexibel en de verdelingskosten liggen hoger.
  • moderne uitstraling: als u digital signage gebruikt in uw bedrijf, toont u aan uw klanten dat u de nieuwste technologie gebruikt om hen te snel en efficiënt te informeren.
  • kortere gepercipieerde wachttijd: als u signage gebruikt in wachtruimtes, kan het voor "entertainment" zorgen, wat de gepercipieerde wachttijd vermindert
  • verhoogde inkomsten (in retail): het tonen van advertenties, promoties of specials, het benadrukken van producten en diensten kunnen aankopen stimuleren en zo de inkomsten verhogen


Voor welke bedrijven is Digital signage interessant?

Digital Signage is interessant in zowel commerciële ruimtes (retail, hotels, restaurants) als in bedrijfsomgevingen (aan de receptie, coffeecorner, liften, ...). . Retailers bv. kunnen digital signage gebruiken om in etalages speciale aanbiedingen, nieuwe collecties, enz. te promoten. Of vastgoedmakelaars om de verkoop en verhuur van woningen aan te kondigen. Universiteiten, gemeentehuizen, ziekenhuizen, hotels en bedrijven kunnen het dan weer gebruiken als communicatietool naar personeel en bezoekers.

Maar vooraleer u start met digital signage en om de meeste voordelen uit deze tool te halen, is het belangrijk om uw doelstellingen te bepalen (bv. verhoging van de verkoop, hogere klanttevredenheid, enz.) en vervolgens te identificeren hoe digital signage gebruikt kan worden om die doelstellingen te behalen.

Wilt u graag meer weten over het gebruik van Digital Signage in uw organisatie? De Solufak experts zorgen ervoor dat de juiste digital signage oplossing wordt gerealiseerd voor uw bedrijf en verwachtingen. Heeft u hulp nodig bij het creëren van content? Dan helpen wij u daar ook graag daarbij.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x